Naslov RODNA DISKRIMINACIJA NA SVEUČILIŠTU U ZAGREBU
Naslov (engleski) Gender discrimination at the University of Zagreb
Autor Iva Ćavar
Mentor Ana Opačić (mentor)
Član povjerenstva Ana Opačić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Nino Žganec (član povjerenstva)
Član povjerenstva Linda Rajhvajn Bulat (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Pravni fakultet (Studij socijalnog rada) Zagreb
Datum i država obrane 2020-12-03, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Socijalne djelatnosti
Sažetak Rad obuhvaća percepciju rodne diskriminacije na studiju, osobno iskustvo studenata/ica te percepciju doživljene rodne diskriminacije drugih studenata/ica na studiju. Svrha ovog istraživanja bila je ispitati odnos između rodne diskriminacije na fakultetu i nekih obilježja studiranja (zadovoljstvo studijem, razina studija, tip fakulteta) i sociodemografskih obilježja (spol, dob, stupanj religioznosti, politička opredijeljenost) studenata/ica. Istraživanje je provedeno web anketom, koja se sastojala od četiri skale: Upitnika percipirane prisutnosti rodne diskriminacije na studiju, Upitnika učestalosti doživljene rodne diskriminacije na studiju, Upitnika percipirane doživljene rodne diskriminacije drugih studenata/ica na studiju i Upitnika zadovoljstva studijem. Sudjelovalo je 274 ispitanika, od kojih je bilo 70,6% studentica te 29,4% studenata.
Prema dobivenim rezultatima, studenti/ce su pokazali/e nisku razinu percipirane rodne diskriminacije na studiju, većina sudionika nikad nije doživjela rodnu diskriminaciju na fakultetu koji pohađaju te nikad nisu doživjeli rodnu diskriminaciju drugih studenata/ica na studiju. Značajno višu razinu percipirane rodne diskriminacije pokazale su studentice u odnosu na svoje muške kolege, stariji studenti/ce od mlađih, studenti/ce biomedicinskih fakulteta u odnosu na ostale. Učestalije iskustvo rodne diskriminacije imaju nereligiozni sudionici u odnosu na one koji su se izjasnili religioznima te studenti integriranih studija u odnosu na studente diplomskog i preddiplomskog studija. Utvrđena je negativna korelacija između zadovoljstva studijem i sva tri ispitivana aspekta rodne diskriminacije na studiju.
Sažetak (engleski) The paper explores perceived gender discrimination at university, personal experience of gender discrimination of students and perception of experienced gender discrimination of other people at their university. The purpose of this study was to examine the relationship between gender discrimination at university and some characteristics of study (satisfaction with studies, level of study, and type of faculty) and socio-demographic characteristics (gender, age, level of religiosity, political affiliation) of students. The research was conducted by a web questionnaire, which consisted of four scales: Questionnaire of perceived presence of gender discrimination at university, Questionnaire of frequency of experienced gender discrimination at university, Questionnaire of perceived experienced gender discrimination of other persons at university and Questionnaire of satisfaction with university. 274 respondents participated, of which 70,6% were female students and 29,4% male students.
According to the obtained results, students showed a low level of perceived gender discrimination at their university, most participants never experienced gender discrimination at the faculty they attend and never experienced gender discrimination of other people at their university. Significantly higher level of perceived gender discrimination was shown by female students in relation to their male colleagues, older students from younger ones, students of biomedical faculties in relation to others. Non-religious participants have a more frequent experience of gender discrimination in relation to those who have declared themselves religious, and students of integrative studies in relation to those of graduate and undergraduate studies. A negative correlation was found between study satisfaction and all three examined aspects of gender discrimination in the study.
Ključne riječi
rodna diskriminacija
studij
percepcija
iskustvo
Ključne riječi (engleski)
gender discrimination
university
perception
experience
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:199:513645
Studijski program Naziv: Socijalni rad Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra socijalnog rada (mag.act.soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Zatvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2021-09-25 09:08:05