Naslov Posvojenje djece s traumatskim iskustvom
Naslov (engleski) Adoption of children with experience of trauma
Autor Nikolina Samardžić
Mentor Koraljka Modić Stanke (mentor)
Član povjerenstva Koraljka Modić Stanke (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Ninoslava Pećnik (član povjerenstva)
Član povjerenstva Ana Tokić Milaković (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Pravni fakultet (Psihologija) Zagreb
Datum i država obrane 2024-06-14, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Socijalne djelatnosti
Sažetak Neke su skupine u većem riziku za doživljaj traumatskih iskustava, primjerice djeca koja su svjedočila nasilju u obitelji ili i sama bila žrtve zlostavljanja i/ili zanemarivanja, a često je upravo takav kontekst povezan s potrebom osiguravanja različitih oblika alternativne skrbi za djecu. Posvojenje je jedno od njih te upravo ono može biti prilika da se dijete oporavi unutar novog i zdravog obiteljskog okruženja. Važno je pažljivo provesti proces uparivanja posvojitelja i djeteta te je potrebno pripremiti i pružiti različite izvore podrške takvim obiteljima kao što su formalni i neformalni izvori podrške, kao i usluge civilnog sektora, kako bi posvojiteljskim obiteljima pružili što veću paletu podrške. U radu s djecom, često kao alat u terapiji posluži igra, a Terapija kroz igru (engl. Theraplay) pokazala je mnoge pozitivne učinke u radu s posvojiteljskim obiteljima kao što je izgradnja samopouzdanja, regulacija emocija, poticanje razvoja novih, pozitivnih unutarnjih radnih modela i sigurne privrženosti s njihovim posvojiteljskim obiteljima. Uz adekvatnu podršku i razumijevanje, posvojiteljske obitelji mogu uspješno pomoći traumatiziranoj djeci da prevladaju svoja negativna iskustva i razviju se u zdrave, sretne pojedince. Postojeća praksa pokazala je da je većina programa usmjerena na rad s posvojiteljima, no manje na rad s djecom i njihovim specifičnim potrebama. Ključno je da sustav socijalne skrbi razvija potrebne resurse i podršku kako bi se olakšao djetetov proces tranzicije u novu obitelj i omogućio dugoročni uspjeh posvojenja.
Sažetak (engleski) Some groups are at greater risk of experiencing traumatic events, such as children who have witnessed domestic violence or have been victims of abuse and/or neglect. Often, such contexts are linked with the need to provide various forms of alternative care for children. Adoption is one such form and can provide an opportunity for a child to recover within a new and healthy family environment. It is crucial to carefully do the matching process between adoptive parents and the child, and it is necessary to prepare and offer various sources of support to these families, including formal and informal support systems as well as services from the civil sector, to provide adoptive families with the widest range of support possible. In working with children, play often serves as a therapeutic tool, and Theraplay has shown many positive effects in working with adoptive families, such as building self-confidence, regulating emotions, fostering the development of new, positive internal working models, and forming secure attachments with their adoptive families. With adequate support and understanding, adoptive families can successfully help traumatized children overcome their negative experiences and develop into healthy, happy individuals. Existing practice has shown that most programs are
focused on working with adoptive parents but less so on working with children and their specific needs. It is essential for the social welfare system to develop the necessary resources and support to facilitate the child's transition process into a new family and to ensure the long-term success of the adoption.
Ključne riječi
posvojenje
traumatsko iskustvo djece
podrška posvojiteljskim obiteljima
Terapija kroz igru
Ključne riječi (engleski)
adoption
traumatic experience of children
support for adoptive families
Theraplay
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:199:873951
Studijski program Naziv: Socijalni rad Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: prijediplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni prvostupnik/prvostupnica socijalnog rada (univ. bacc. act. soc.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-06-28 09:35:24