Naslov Europeizacija i digitalizacija javne uprave
Naslov (engleski) Europeization and digitalization of public administration
Autor Monika Bedeković
Mentor Ksenija Grubišić (mentor)
Član povjerenstva Ksenija Grubišić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Dario Čepo (član povjerenstva)
Član povjerenstva Antonija Petričušić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Sveučilište u Zagrebu Pravni fakultet (Sociologija) Zagreb
Datum i država obrane 2023-09-13, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Pravo
Sažetak Današnju suvremenu javnu upravu nemoguće je zamisliti bez pojedinih oblika digitalnih tehnologija. Digitalizacija javne uprave olakšava komunikaciju između građana, odnosno korisnika javnih usluga, te uprave tj. pružatelja javnih usluga. Razvojem e-uprave tj. uprave u elektroničkom obliku nastoji se povećati povjerenje građana u vlast i upravu. Zbog pružanja javnih usluga u elektroničkom obliku, javna uprava postaje prepoznatljiva pod nazivima kao što su elektronička uprava (e-uprava), online uprava ili digitalna uprava. Pojam e-uprave odnosi se na postupak davanja informacija te pružanja usluga korisnicima uz pomoć informacijsko-komunikacijske tehnologije. Proces europeizacije u Republici Hrvatskoj započinje početkom 2000-ih, dok se proces digitalizacije u istom razdoblju počinje jače razvijati. U razdoblju prilagodbe Europskoj uniji, Republika Hrvatska provela je brojne reforme na upravnoj razini kako bi što bolje uskladila javnu upravu s europskom razinom. Pristupanjem Republike Hrvatske u članstvo Europskoj uniji 2013. godine napravljen je bitan iskorak prema većoj digitalizaciji javne uprave. Portal e-Građani uspostavljen je 2014. godine kao jedinstveno upravno mjesto sa svrhom približavanja građanima i korisnicima javnih usluga. Stvaranjem usluga u digitalnom obliku nastoji se povećati participacija građana s upravom. Regulacija procesa savjetovanja u Republici Hrvatskoj započinje 2009. godine kada je Vlada Republike Hrvatske donijela Kodeks savjetovanja sa zainteresiranom javnošću u postupcima donošenja zakona, drugih propisa i akata. U travnju 2015. godine uspostavljen je središnji internetski portal za savjetovanja pod nazivom e-Savjetovanja. Republika Hrvatska prilagodila se potrebnim standardima Europske unije te tako ostvarila napredak i u području digitalizacije javne uprave, ali i dalje postoji prostor za napredak. Iako se još uvijek pojavljuju određene manjkavosti, građani imaju pozitivno mišljenje o utjecaju procesa europeizacije i digitalizacije. Dodatnim razvojem novih digitalnih javnih usluga u elektroničkom obliku javna uprava može kontinuirao napredovati te tako osigurati veće povjerenje građana.
Sažetak (engleski) Today's modern public administration is impossible to imagine without certain forms of digital technologies. Digitization of public administration facilitates communication between citizens, i.e. users of public services, and administration, i.e. providers of public services. The development of e-administration, i.e. administration in electronic form, aims to increase citizens' trust in government and administration. Due to the provision of public services in electronic form, public administration is becoming recognizable by names such as electronic administration (e-administration), online administration or digital administration. The term e-government refers to the process of providing information and providing services to users with the help of information and communication technology. The process of Europeanization in the Republic of Croatia began in the early 2000s, while the digitalization process began to develop more strongly in the same period. In the period of adaptation to the European Union, the Republic of Croatia carried out numerous reforms at the administrative level in order to better harmonize public administration with the European level. With the approach of the Republic of Croatia to the European Union in 2013, an important step forward was made towards greater digitization of public administration. The e-Citizens portal was established in 2014 as a point of single contact with the purpose of bringing citizens and users of public services closer together. By creating services in digital form, citizens' participation with the administration is being increased. The regulation of the consultation process in the Republic of Croatia began in 2009, when the Government of the Republic of Croatia adopted the Code of Consultation with the Interested Public in Procedures for Enacting Laws, Other Regulations and Acts. In April 2015, a central internet portal for consultations called e-Consultations was established. The Republic of Croatia has adapted to the necessary standards of the European Union and thus achieved progress in the field of digitization of public administration, but there is still space for improvement. Although certain shortcomings still appear, citizens have a positive opinion about the impact of the process of Europeanization and digitalization. With the additional development of new digital public services in electronic form, public administration can continue to progress and thus ensure greater trust of citizens.
Ključne riječi
europeizacija
Europska unija
digitalizacija
e-uprava
e-javne usluge
e-Građani
e-savjetovanje
građani
Ključne riječi (engleski)
europeization
European Union digitalization
e-administration
e-public services
e-Citizens
e-consultation
citizens
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:199:332581
Studijski program Naziv: Javna uprava Vrsta studija: stručni Stupanj studija: specijalistički diplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a specijalist/ specijalistica javne uprave (struč. spec. admin. publ.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Otvoreni pristup
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-09-19 07:02:32