Naslov | Izazovi života i odrastanja u siromaštvu |
Naslov (engleski) | The challenges of living and growing up in poverty |
Autor | Dora Matečić |
Mentor | Olja Družić Ljubotina (mentor) |
Član povjerenstva | Olja Družić Ljubotina (predsjednik povjerenstva) |
Član povjerenstva | Slavica Blažeka Kokorić (član povjerenstva) |
Član povjerenstva | Marijana Majdak (član povjerenstva) |
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj | Sveučilište u Zagrebu Pravni fakultet (Teorija i metode socijalnog rada) Zagreb |
Datum i država obrane | 2023-07-10, Hrvatska |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Socijalne djelatnosti |
Sažetak | Siromaštvo je višedimenzionalna pojava koja nema jedinstvene definicije. U EU je prisutan trend porasta broja djece u riziku od siromaštva, socijalne isključenosti (svako 4. dijete je u riziku). Čak i vrlo kratka razdoblja deprivacije mogu imati ozbiljne posljedice za dijete, dok je s druge strane intervencijama u ranom djetinjstvu i relativno niskim financijskim ulaganjima u djetinjstvo moguće ostvariti dugoročnu korist. Neke od posljedica i povezanosti sa siromaštvom su niska razina obrazovanja, lošiji kognitivni razvoj, narušeno mentalno zdravlje i poteškoće u sferi roditeljstva (ekonomski stres kao važan predisponirajući čimbenik za autoritaran stil), ali i negativne posljedice što se tiče kasnijih životnih prilika – koje su dugotrajnije kod djece negoli kod odraslih. Važno je poznavati teorijsku podlogu poput obiteljske otpornosti, ekološke teorije te teorije socijalnog identiteta. Mladi i obitelji koje žive u siromaštvu doživljavaju određene razlike s obzirom na to žive li u bogatijoj zajednici (skloniji racionalizaciji, školu vide kao odskočnu dasku za izlazak iz siromaštva) ili siromašnijoj zajednici (socijalne naknade kao osnovan prihod obitelji, biraju škole koje traju kraće i gdje je plaćena praksa). Nezaobilazan je „začarani krug“ čiji prekid nije nimalo lagan, zato je važna uloga države, relevantnih stručnjaka i društva. |
Sažetak (engleski) | Poverty can be explained as a multidimensional phenomenon that does not have an unique definition. EU has an increasing trend of children at risk of poverty and social exclusion (every 4th child is at mentioned risk). Even very short periods of deprivation can have serious consequences for a child,. On the other hand, early childhood interventions and relatively low financial investments in can have long-term benefits. Some of the consequences and correlations to poverty are: lower level of education, poor cognitive development, poor mental health,, parenting difficulties (economic stress as an important predisposing factor for an authoritarian parenting style) and negative consequences regarding later life opportunities (children are more likely to have long-lasting consequences, unlike adults). It is important to know the theoretical background such as the concept of a family resilience, the ecosystem theory and the social identity theory. Young people and families living in poverty can experience certain differences depending on whether they live in wealthier community where more rationalization is being used, schools are seen as the factor that can help breaking the poverty cycle. On the contrary, in poorer community social benefits are viewed as a primary family income, schools that can be finished sooner and also schools where a practical part is paid are choosed way more. The „vicious circle“ is inevitable to mention and breaking it can be extremely hard, that is why the intervention of the state, relevant experts and society is more than needed. |
Ključne riječi |
|
Ključne riječi (engleski) |
|
Jezik | hrvatski |
Studijski program | Naziv: Socijalni rad Vrsta studija: sveučilišni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: sveučilišni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) socijalnog rada (univ. bacc. act. soc.) |
Vrsta resursa | Tekst |
Način izrade datoteke | Izvorno digitalna |
Prava pristupa | Otvoreni pristup |
Uvjeti korištenja | |
Datum i vrijeme pohrane | 2023-07-18 07:31:43 |