Sažetak | U ovom radu razradit će se najbitnije točke institucionalnog i legislativnog okvira pranja novca i njegove prevencije, kao i prikaz i pojašnjavanje razloga i ciljeva nužnosti suradnje međunarodnih organizacija i nacionalnih institucija u svrhu sprječavanja pranja novca. Na samom početku rada, u drugom poglavlju, objasnit će se najprije modaliteti, pojmovi, faze i povijest pranja novca te će se nabrojati tipologije i najnoviji trendovi. U trećem poglavlju pisat će se o najbitnijim institucijama koje se bave problematikom pranja novca, a četvrto i peto poglavlje sadržavat će glavnu bit ovoga rada, a to su zakonodavstvo, regulacije i regulatorni okviri kao i suradnja institucija Europske unije s institucijama u Republici Hrvatskoj. Dodatno će se istaknuti značaj i razvoj suradnje u uspješnom sprječavanju pranja novca kao i institucionalni okviri kojima su detaljno opisane metode i radnje koje se pritom koriste. U stručnoj literaturi, propisima i odlukama pronaći će se legislativni okvir koji stoji na raspolaganju institucijama i državama kao detaljno razrađena pomoć protiv novih tehnologija i trendova koji predstavljaju sve veći problem. Pored spomenutoga, javlja se i domišljatost, prilagodljivost i stručnost u djelovanju i poduzimanju kriminalnih radnji, a korumpirana pomoć i ogromna financijska sredstva dodatno otežavaju problematiku prevencije pranja novca. Financijske institucije, osobito banke koje ponajviše sudjeluju u pranju novca, i ostale ustanove, gdje se koriste veće količine novca, nisu izuzete, pošteđene niti pod osobitim zakonskim nadzorom. Financiranje terorizma proizlazi iz pranja novca koje se temelji na razlikama financijskih i bankovnih odredbi u zakonodavstvima pojedinih zemalja, stoga je nužno što više smanjiti te razlike ili ih u potpunosti ukloniti uz odgovarajuće zakonodavstvo |