Sažetak | Ovaj rad će se koncentrirati na ona prava koja stoje kupcu na raspolaganju u slučajevima gdje je suprotna strana, prodavatelj, povrijedio svoju obvezu iz ugovora. Također, u ova prava ćemo ubrojiti i pravo na naknadu štete, koje je esencijalno kod ostvarenja interesa kupca u slučaju da je došlo do stvarne štete ili izmakle koristi. Ovakva šteta ne samo da je izuzetno česta u slučajevima neispunjenja ugovora u međunarodnoj trgovini, već se i podrazumijeva da je nastala, stoga nema smisla izuzet ju iz ovog rada.
Pošto je kupoprodajni ugovor, ono što ćemo u daljnjem tekstu određivati kao „ugovor o prodaji robe“, dvostrano-obvezni ugovor, i jedna i druga strana, Kupac i Prodavatelj, istovremeno su i dužnik i vjerovnik. Konvencija zato daje prava i jednoj i drugoj strani, temeljem kojih bi maksimalno ostvarili svoj interes u njihovom obveznopravnom odnosu. Zato valja primjetiti da su članci koji opisuju ova prava uvelike slični za dvije strane, a različitost između njih nalazi se u različitoj prirodi obveza koje postoje kod Kupca i Prodavatelja.
Ova sličnost je očita, kada usporedimo članke 45. do 52., te članke 61. do 65. Vidljiva je određena zrcalnost između prava koja stoje na raspolaganju kupcu i prodavatelju, kao, na primjer; pravo na dodatni rok, raskid ugovora, itd. Također odredbe koje se tiču naknade štete formulirane su općenito, navodeći „povrijeđenu“ i „suprotnu“ stranu, označujući njihovu ravnomjernu primjenu na obje strane odnosa. |