Abstract | Informacijska i komunikacijska tehnologija (dalje: IKT) obuhvaća različite vrste tehnologija koje počivaju na razmjeni i upravljanju informacijama, a koje danas imaju vodeću ulogu u transformaciji načina života društva u cjelini te su vrlo važan element u komunikaciji građana i države. Svrha e-uprave je građanima, korisnicima e-usluga, omogućiti dostupnost informacija, uštedjeti vrijeme i novac te pojednostaviti i ubrzati poslovne procese. Građani kao korisnici ili čak potrošači usluga javne uprave ovise o brzoj i efikasnoj javnoj usluzi koju IKT u novo vrijeme olakšava i ubrzava. I u Hrvatskoj je postignut određeni napredak u primjeni IKT-a te uvođenju e-javnih usluga koje omogućuju državi da svoje zadaće izvodi što efektivnije, efikasnije i ekonomičnije. Međutim, vidljivo je kako su potrebne duboke promjene jer su izvedena rješenja u državnoj upravi i lokalnoj samoupravi, kao i u čitavom javnom sektoru, još uvijek sporadična te su blagodati koje pruža Internet i napredak tehnologije u 21. stoljeću nedovoljno iskorištene. prilikom istraživanja e-usluga županija, Grada Zagreba te 23 grada, naglasak je stavljen na pitanje koliko županija i gradova na svojim Internet stranicama imaju ponuđene e-javne usluge te, ukoliko ih imaju, što točno nude. Proizlazi da postoji nerazmjer između pruženih e-usluga i potencijala društva da te usluge koristi.
E-uprava kroz e-usluge treba biti dostupna svim građanima, sigurna i jednostavna za upotrebu, bez ograničenja, na jednak način i pod jednakim uvjetima, brza, učinkovita i ekonomična, te omogućiti pravo na pristup, pravo na javnu informaciju putem interneta kao i sudjelovanje putem interneta.
Pretraživanjem Internet stranica 23 grada, Grada Zagreba i 20 županija u Republici Hrvatskoj uočeno je kako jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave ne pokazuju zadovoljavajuću razinu objavljenih i dostupnih informacija te postoji nerazmjer u količini objavljenih informacija. Poneki gradovi kao što su Rijeka ili Zagreb pružaju mnoštvo različitih informacija i mogućnost korištenja e-usluga od strane građana.
U Republici Hrvatskoj potrebno je podići svijest među građanima i uputiti ih na to koje informacije mogu očekivati na Internet stranicama lokalnih jedinicama te im omogućiti bolje ostvarivanje njihovih prava dok jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave građanima moraju pružiti korištenje većeg broja e-usluga. |