Abstract | Spominjući glazbu i muzikoterapiju u radu s djecom s teškoćama u razvoju, dolazi se do spoznaje kako se oni prvenstveno koriste iz tzv. terapeutskih razloga, smatrajući kako će se upravo na taj način ovoj skupini djece pomoći u prevladavanju poteškoća i prepreka s kojima se oni i njihove obitelji svakodnevno suočavaju. Govoreći o uključivanju djece s teškoćama u razvoju u glazbene aktivnosti, upravo preko glazbe pokušava se ostvariti određena komunikacija, s ciljem uočavanja određenih poteškoća kod djeteta te pomaganja u jačanju njihovog fizičkog, mentalnog, društvenog i emocionalnog zdravlja. U okviru muzikoterapije dijete može reproducirati, stvarati, improvizirati ili slušati glazbu, a te aktivnosti se provode individualno ili grupno. Kao takva, nudi više mogućnosti za kreativnost, i otvorenost za različite pristupe, što je od velike važnosti za rad s djecom s teškoćama u razvoju (Daveson i Edwards, 1998). Metode muzikoterapije, konkretnije aktivni pristup putem glazbene improvizacije omogućuje djeci s teškoćama u razvoju da dožive glazbu te se putem nje, odnosno putem glazbenih aktivnosti izraze na njima najprihvatljiviji način. Na taj način pozitivno se utječe na ostvarivanje njihovih potencijala te njihov cjeloviti razvoj. Zaključno, pregledom istraživanja i prakse možemo zaključiti kako se glazba se pokazala kao učinkovito sredstvo u radu s djecom s različitim stupnjevima teškoća u razvoju. Primjerice muzikoterapijske metode jedne su od mnogih oblika postupaka liječenja koje su pokazale svoju djelotvornost u pogledu pomoći pri smanjenju i otklanjanju teškoća govorne i glasovne komunikacije, a isto tako u primjeni s djecom s teškoćama iz autističnog spektra pokazala se kako ima mnogo pozitivnih učinaka na tu skupinu djece. |
Abstract (english) | Mentioning music and music therapy in working with children with developmental disabilities, one comes to the realization that they are primarily used from the so-called for therapeutic reasons, considering that this group of children will be helped in overcoming the difficulties and obstacles that they and their families face every day. Talking about the inclusion of children with developmental disabilities in musical activities, it is through music that a certain communication is attempted, with the aim of noticing certain difficulties in the child and helping to strengthen their physical, mental, social and emotional health. In the framework of music therapy, the child can reproduce, create, improvise or listen to music, and these activities are carried out individually or in groups. As such, it offers more opportunities for creativity, and openness to different approaches, which is of great importance for working with children with developmental difficulties (Daveson and Edwards, 1998). Music therapy methods, more specifically an active approach through musical improvisation, enables children with developmental disabilities to experience music and through it, that is, through musical activities, express themselves in the most acceptable way. In this way, the realization of their potential and their complete development is positively influenced. In conclusion, by reviewing research and practice, we can conclude that music has proven to be an effective tool in working with children with different degrees of developmental difficulties. For example, music therapy methods are one of the many forms of treatment procedures that have shown their effectiveness in terms of helping to reduce and eliminate speech and voice communication difficulties, and also when applied to children with difficulties from the autistic spectrum, it has been shown to have many positive effects on that group children. |